Mormors Trädgård

Jag har suttit och tittat i min mosters alla fotoalbum. Så kul att titta tillbaka på när jag och mina kusiner var små . Så många somrar som jag åkt hit.. Jag har sprungit runt här när jag var liten med rumpan bar i mormors trädgård , som nu är min mosters trädgård. På mormors grönsaksfält så gick vi åt jordgubbar och plockade sockerärtor som man åt tills man fick ont i magen, jag tror faktiskt inte att vi fick äta dom eftersom dom oftast inte hade hunnit mogna. Vi hittade på alla möljiga lekar. Jag minns att det växer en blomma här i diket , de ser precis ut som blomkål. Dom plockade vi alltid och man kunde "skala" dem , enligt oss så fanns det en bebis inuti den där blomman, och jag tror vi tog fram saxar och skulle klippa frisyr på dom. : ) Vi hade ett tält som vi brukade sätta upp ibland och leka i på baksidan , och man tyckte det var så roligt. En gång så överraskade mormor mig efter att vi varit ute och lekt i tältet , hon hade lagat min favorit efterrätt. Det är en speciell vispad mannagrynsgröt som hon brukade göra ibland, och jag var så fascinerad över att den var rosa, tyckte det var så fint. Jag minns också att min kusin hade en docka som jag älskade , jag tyckte det var så roligt att leka med den för hon hade fått riktiga blöjor som hon kunde sätta på dockan . Hur kunde man tyckte att de var så roligt ? : ) Tänk vad man hade fantasi och levde sig in i lekarna.. Det var alltid lika spännande att åka hit på somrarna och man visste att min moster stod där och väntade på oss efter den långa resan .

Det är jätte kul att vara här och träffa släkten, och det är alltid lika kul att träffa mina kusiner som jag inte träffar ofta. Sist jag var här var ju för tre år sedan . Jag och mina kusiner har alltid kul tillsammans och jag minns när vi var yngre , allt bus vi hade för oss. Vi är tre stycken tjejer och när vi var små så blev alltid en utstött och de var alltid min äldsta kusin som bestämde på ett ungefär ; ) En gång så var jag den som blev utstött och mina kusiner hade låst in sig i lilla stugan som finns på min mosters tomt , jag blev SÅ arg och stod och bankade på dörren så hårt jag bara kunde och fick väl ett hysteriskt utbrott : ) Dom öppnade iallafall dörren och då lekte vi alla tre ! haha . När vi blev lite äldre brukade vi sova i den där stugan . Vi låg där inne och skrattade och jag vet inte allt vi hade för oss , jag skojbråkade med min kusin en gång så vi till slut blev förbannade för vi gjorde illa varandra .Men det slutade alltid med skratt. Vi gick ut en natt på grönsaksfältet och åt sockerärtor och jag kommer ihåg att jag skrattade så mycket så att jag ramlade in i fältet så några pinnar som skulle stödja gick av . Vi sa att vi inte skulle säga att det var jag som gjorde det , och nästa dag frågade min moster vad som hänt. Jag undrar om hon fick veta att det var jag ? :) Så många minnen jag har härfrån, skulle kunna skriva i en evighet men de skulle bli alldeles för långt. : )



Kommentarer
Postat av: Tessa

Så vacker :-)

2010-08-02 @ 15:04:05
Postat av: Sara

Haha, kylläpä oli hyviä muistoja :') Meillä oli aina niin hauskaa pienenä ja on meillä vieläkin 8) <3

2010-08-04 @ 12:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0