Sömnlösa nätter

Har sovit väldigt dåligt på senaste tiden och inte tungt alls. Alla möjliga tankar snurrar i huvudet och saker som gör mig orolig. Vaknade nyss upp och låg och tänkte på saker vi missat att köpa igår till julbordet . Herregud vilken stress . Smör - vin - bröd och allt möjligt . Kan ju inte vara ett bra tecken att man vaknar mitt i natten och ligger och tänker på jobbet.. Vaknade också upp och kände mig otroligt arg över ett mail som jag fått . En man som skickar en faktura till mig med förfallo datum och snart inkassokrav. Ett stor summa pengar för INGENTING . I det stod det också "design av logo" . Men sanningen är att det var JAG som designade logon. Det enda han gjorde var texten tjockare och ändrade bakgrundsfärgen till svart (och jag som trodde detta var för att han ville vara vänlig). Jag blir så tokig , och folk vill bara ha pengar pengar pengar . Vi fick inte ens rätt varor, och det står någonting om extra snabb leverering. några klistermärken för 10.000 kr? Suck, hur orkar man. Kommer på mig själv att nu kanske ingen förstår vad jag skriver om : ) usch , finns så mycket som kan göra en arg.. Men nu får jag inte vara för negativ..

Igår åkte vi till IKEA med pappa och gjorde en hel del fynd till Restaurangen. Tänk att om man lägger 140kr på lampskärmar så är Restaurangen som ny ! :) Vi hittade lampskärmar för bara 10kr styck och nu är Restaurangen så mycket ljusare. Vi har köpt glas till glöggen som vi ska servera som välkommsdrink imorgon och även fyra stycken golvlampor för att göra det lite ljusare i Bardelen . Servetter , nya bestick och tallrikar mm. På en annan butik så köpte nya dukar till borden . Vi har fixat i Restaurangen hela kvällen och det har blivit otroligt fint ! Ikväll blir det nästan fullsatt med människor som ska äta julbord hos oss . Ser fram emot att jobba med kocken som ska jobba under julborden hos oss , han har jobbat som kock på 2 st väldigt bra restauranger och verkar jätte duktig.

Jag längtar till jul . Har handlat julklappar till alla barn och nu återstår bara de vuxna, det svåraste =) Har en idé om vad jag ska köpa till de flesta iallafall.  Det viktigaste med jul är ju inte julklapparna , men en rolig och mysig del . Juste , måste komma ihåg att köpa batterier till min kamera till i jul också !

Ne nu måste jag åtminstonde försöka att sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0