Släkten .

Tidigare idag så la jag in funktionen "Google translate" på bloggen. Syftet är att mina släktingar ska kunna läsa min blogg om dem vill . De är i princip bara jag mamma ,pappa och mina bröder som pratar svenska . Sen är hela mammas släkt från finland och dom pratar alltså finska . På pappas sida så är de spanska eftersom han är från Chile . Hur som helst så testade jag denna translate , och den översätter såklart väldigt dåligt . En mening i ett tidigare inlägg om Leon där de stod "Jag Hämtade Leon när han var ca 9 veckor och första gången jag såg honom sprang han runt på golvet framåt tillbaka som en liten köttbulle och busade" det blev översatt till "I downloaded Leon when he was about 9 weeks and the first time I saw him he ran around on the floor ahead back to a small meatball and played " haha snacka om att bli fel . Men de är ju bra att man kan ha den iallafall , man förstår ju på ett ungefär :) Min släkt är verkligen utspridd i hela världen , de käns tråkigt . Min Farfar och min Farmor bor i Australien , samt min faster och hennes familj även Farbror m familj . Resten av pappas alla systrar och släktingar är i Nya zeeland och tidigare har de varit USA , chile mm . (Jag vet inte exakt vart alla bor, min släkt är ganska stor) Men det är en lång bit att resa hela vägen till andra sidan jorden. Var i Australien för några år sedan tillsammans med Sebastian och Mamma , det var underbart och varmt , men tror att jag skulle uppskatta de mer nu eftersom jag var mycket yngre då. Vill jätte gärna resa dit tillsammans med Billy i någon månad över en kall vinter , som istället blir omvandlat till en het sommar och bada i Oceanen . Hoppas att vi får möjlighet att ta oss en tur och hälsa på Farmor och Farfar och hela släkten snart .




Farmor och farfar i varma solen . (Maria-Teresa är inte min pappas riktiga mamma , men kallar henne farmor då jag aldrig träffat min riktiga farmor ) :)





Farfar och kusin .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0