Liten Tamagotchi

Jag bestämde mig för att köpa en Tamagotchi till Bella . Just för att jag har så bra minnen från den när jag var liten . Jag älskade verkligen min Tamagotchi . Jag tror jag hade lite olika dock , men jag hade favorit . Det var en Tamagochi formad som ett rosa hus , och i det lilla huset så bodde en liten bebis som hette Nelly . Hon skulle växa och bli större, om man inte tog hand om henne ordentligt så rymde hon och liknande : ) Man skulle ta hand om Nelly , ge henne mat och leka mm . Så himla kul ! En av mina bästa leksaker ! Just därför tänke jag att jag skulle köpa en till Bella . Jag hoppas att hon tycker det är lika kul som jag gjorde. Men jag blev så besviken , det är inte samma gamla tamagotci som förr . Det kanske finns fortfarande , men inte på den leksaksbutiken jag var på iallafall. Det står att man får mer livspoäng när man spelar minispel . Det låter inte lika kul ? Jag minns det som att man bara skulle ge mat , leka mm. Om det var en hund så blev det bajshögar som man skulle plocka upp : )   eller minns jag fel ? Var det mer komplicerat än så? Det här måste ju vara liknande iallafall . Men på bilden så visar det  att man börjar som en bebis vidare till - dagis - skola - arbete . Måste ju likna den gamla iallafall? Bara att den är mer utvecklad ? Jag låter som en spelnörd typ ?

Köpte en liten blå till Bella . Bella hade säkert velat haft en rosa men det fanns inte .Fanns bara Orange , svart och blått. Lite tråkigt . Men det är väl inte färgen som spelar roll , haha . Vad babblar jag om egentligen

Nu kom Billy hem och vi ska äta grandiosa, nam.  Ikväll ska jag se filmen "Låt den rätte komma in". Jag höll på att börja grina igår för jag hade väntat så länge på nedladdningen . När den väl var färdig så visade det sig att den var dubbad . Så jag laddade ner en ny , men sökte på svenska (tog på engelska första gången och det var ju dumt så jag fick skylla mig själv) Men laddade sen ner en som hette det svenska namnet. Väntade i kanske 40 minuter till . Den var också dubbad, men på tyska ! haha, Nu har jag laddat ner en som SKA vara på svenska. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0