3 september 2011

Vi skulle egentligen åkt till Margaret River den här helgen men Billy har fått problem med sin tand igen och har jätte ont . Tycker så synd om honom för han bara sover och sover och så spyr han av sina mediciner . Hoppas att han blir bättre snart . Vi har bara varit hemma idag och jag gick och handlade fruktsallad för det var de Billy var sugen på och så gick jag till Apoteket och köpte värktabletter till honom. I princip det enda jag har gjort idag , fy skäms på mig.

Jag är så glad för att jag har min iPod nu. Musiken får mig alltid tillbaka till jorden . Ibland tappar man greppet och jag behöver min musik för att komma tillbaka igen. Jag har varit så borta på något sätt , helt frånvarande och tappat allt. Har inte känt mig som mig själv, så jag är glad att jag har min musik igen . Måste bara ha MER. Jag saknar Alex så mycket också . Han är den som har fått mig till den person jag är och alla våra långa samtal tillsammans, har fått mig att lära mig mycket om livet. Hur musiken har sin väg till hjärtat, att positiva tankar och kärlek kan bota ont. Ett annat perspektiv ! Hur fåglarna sjunger vackert och hur mycket du älskar din lillasyster och alltid försökt att skydda mig från ont. Jag saknar dig så mycket , min käre bror . Vem kunde vara mer lik mig, och vem kunde jag skratta med mer? Det gör så ont i hjärtat att se människor man älskar inte må bra , jag önskar att jag kunde ändra saker men jag känner mig maktlös , mina tankar går till att allting en dag kommer bli bra igen. Och en viktig läxa, att uppskatta de man älskar idag för saker kan förändras på ett sätt man aldrig kunde tro. Jag hoppas min kärlek flyger hela vägen till dig och att du känner den !

 

Jag har ett favoritställe här i Kalamunda. Det är en fin promenadväg genom skogen där en bäck rinner och skogen ser helt magisk ut . När man har gått ett tag så kommer man till en dal med utsikt över Perth . Så vackert ! Och det finns så mycket att upptäcka. Fina fåglar, annorlunda träd och blommor . Försökte att ta bilder men dem visar inte hur vackert det är där , och sen hann det bli mörkt ganska så fort .


Kommentarer
Postat av: Gerd

Det är så roligt att läsa det du skriver - och vet du vad - jag kan se hur du blir mer och mer vuxen i ditt sätt att tänka och agera.Vi tycker du är otroligt modig och duktig och att det nog var det bästa ni båda kunde göra när ni åkte till Perth. Ni får båda en chans att mogna och bli vuxna - ta ansvar och se vad som gäller i vuxenvärlden - kanske ha möjlighet att tänka över hur ni vill ha det i framtiden - träffa många olika sorters människor och hantera dem. Mike har berättat att han upplevt liknande saker som du - att känna att det är overkligt etc - han flyttade ju fr Sydafrika till England då han var 16 år - sedan till Sverige då han var 29. Det tar lång tid innan man känner sig hemma och har skapat ett socialt nätverk etc. Jag tror att det är avundssjuka fr den andra flickan och tyvärr finns det många som känner sådant och då vill försöka skada den de är avundssjuka på. Strunta i henne - fundera på om det är värt att lägga energi på henne.Hon vill ha uppmärksamhet. När skall du börja nya jobbet? Sköt om er nu - äta bra, sova och motionera är en bra grund att stå på för att orka - kanske har du en infekktion i kroppen - äter du bra? Försök att undvika allt med socker i och vitt mjölprodukter.

Sooty hälsar (busiga Sooty) :)) Kramar från oss

2011-09-04 @ 09:08:55
Postat av: Tanja

Jag tror absolut att din bror känner din kärlek och tankar, han känner dig bäst och vet att du vill honom väl. Då vet man alltid med sig att var man än befinner sig tänker den andra på en. Så oroa dig inte och tiden flyger så fort att du snart kommer kunna krama om honom och vara precis där du vill. Lider med Billy att han har så ont och t.o.m måste kräkas av medicinen som ska lindra.. Hoppas det snart blir bättre! Det låter verkligen som en underbar plats där ni är och jag önskar att jag kunde uppleva den fantastiska natur du beskriver! Och alla fina fåglar :) Njut och fortsätt precis som ni gjort för ni gör det kanonbra! Ditt nya jobb kommer vara jättebra, det är jag säker på. Puss!

2011-09-04 @ 09:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0